fbpx

АЙДЕНТИКА: ЩО ВОНО ТАКЕ І З ЧИМ ЙОГО ЇСТИ

BYCHAI STUDIO

05/01/2019

Для людини без профільної маркетингової, дизайнерської освіти, або ступеня MBA буває важко розібратися з тим, що мається на увазі під поняттям айдентика. Її часто плутають з логотипом, корпоративним стилем, брендбуком та іншими суміжними термінами. Проте розуміти відмінності між ними важливо для кожного менеджера, управлінця, або підприємця.

 

Що таке айдентика. Під айдентикою розуміється та частина бренду, яка описує його візуальне уявлення. Іншими словами, це звід принципів і правил, що дозволяє відтворити унікальний вигляд компанії на будь-якому носії. Це може бути корпоративна поліграфія, сувенірна продукція, оформлення інтер'єру офісу і будь-які інші елементи.

 

Щоб забезпечити це, потрібна професійна підготовка наступних компонентів айдентики:

1) розробка логотипу – основний і унікальний елемент, що символізує приналежність того чи іншого об'єкта компанії;

2) розробка фірмового стилю – набір основних візуальних рішень, які використовуються для створення брендованих об'єктів. Він включає в себе приклади корпоративної поліграфії, сувенірної та канцелярської продукції, які оформлені за строго визначеними правилами;

3) розробка брендбуку – інструкція з використання фірмового стилю в діяльності компанії. У ній визначені кольорова схема, правила оформлення логотипу та інших графічних знаків, розміри відступів між елементами, фірмовий шрифт та багато іншого.

 

Це складне і комплексне завдання, виконання якого слід доручати професіоналам. При виборі підрядника не слід відштовхуватися лише від ціни, адже тільки команда досвідчених дизайнерів, маркетологів і бренд-менеджерів здатна створити інформаційні продукти, які допоможуть компанії успішно розвиватися і масштабуватися.

 

Відмінність фірмового стилю від брендбуку. У багатьох виникають складнощі в розумінні відмінностей між фірмовим стилем і брендбуком – найважливішими елементами айдентики. Деякі фахівці ототожнюють ці поняття, що в корені невірно. Різниця полягає в кінцевих користувачах цих продуктів.

 

Фірмовий стиль орієнтований на клієнтів. Це набір готових рішень з айдентики, в дизайні яких дотримуються основні правила брендбуку. До нього можуть входити візитки, фірмові папки, бланки, ручки, конверти і т. Д. Його завдання – збільшити впізнаваність компанії серед цільових споживачів, допомогти їм ідентифікувати її продукти серед безлічі представлених на ринку.

 

Але чи достатньо цього, коли потрібно розробити графічний банер для розміщення на дорогому білборді, наприклад, в центрі Києва? Щоб поліграфія виглядала фірмово, унікально і впізнавано, вона повинна бути розроблена з урахуванням заздалегідь визначених правил. Ось саме тут і допомагає брендбук. Його користувачами є штатні і сторонні дизайнери, маркетологи, декоратори та інші фахівці. Застосовуючи описані там правила, вони можуть надати будь-якому об'єкту фірмовий вигляд компанії.

 

Айдентика – імідж компанії. Разом зі створенням айдентики компанія отримує широкі можливості для подальшого зростання. Вона може віддалено і ефективно відкривати філії та підрозділи в нових містах, продавати франшизу, розширювати штат співробітників і т.д. Якщо айдентикою займалися професіонали, то образ компанії збереже цілісність.

 

Розробка айдентики (corporate id) – найважливіше завдання на всіх етапах розвитку компанії, але задуматися про неї слід ще на ранніх етапах розвитку. Це дозволить відразу ж почати роботу над формуванням унікального іміджу і поширенням його серед представників цільової аудиторії.

Facebook
Twitter